This is demo store. No orders will be fulfilled.

Frågor och svar

För att underlätta för våra kunder har vi samlat och besvarat de vanligast förekommande frågorna nedan. Frågorna är grupperade i kategorier för lättare och snabbare navigation.

Beställa

Vänligen kontakta vår kundtjänst direkt via e-post (info@thefit.se) och låt oss veta vilka ändringar du vill göra. Eftersom processen från när du lägger en order till att den går i produktion sker omgående, är det viktigt att du hör av dig så fort som möjligt så vi kan ändra din beställning innan tyget klipps till.

Ja. Fråga oss gärna om ert önskemål är genomförbart. Säger vi att det är möjligt är det bara att registrera en order på vår sida och sedan maila oss ordernumret tillsammans med det ni vill ha ordnat. Ni blir då även meddelade om det skulle medföra någon extra kostnad eller inte.

Så fort din betalning har godkänts, så börjar din kostym sys upp. Din betalning är godkänd direkt då du genomför din kortbetalning eller efter att du har blivit godkänd via Klarna faktura. OBS, det har inget att göra med när du betalar själva fakturan.

Det finns möjlighet att beställa ett nerladdningsbart presentkort om du betalar samtidigt som du lägger ordern. Välj "Download" som leveransmetod i kassan, så blir presentkortet tillgängligt som pdf-fil så fort du har lagt beställningen. Vi kommer även skicka en bekräftelse som innehåller filen med presentkortet till e-postadressen som du angav i din profil.

Lägg plaggen du vill spara i din varukorg och säkerställ att du är inloggad. Nu sparas din varukorg automatiskt i 14 dagar.

Tyger

På respektive produktsida finns en flik där du kan se utförlig information om såväl tyger som skötsel.

Detta beror mycket på vilken känsla och kvalitet du vill ha på ditt plagg. Vänligen kolla därför respektive infosida för rekommendationer eller hör av dig till vår kundtjänst för mer information eller rådgivning.

Ja oftast. Om ni har önskemål om andra tyger, kontakta oss gärna och beskriv tyget. Vi kan då se om våra skräddare kan hitta ett sådant tyg, och återkomma med prisförslag. Det går även bra att skicka in sitt eget tyg där man då själv står för frakten till skrädderiet. Priset på en kostym i eget tyg tas fram enligt offert.

Betalning

Allt ingår i priset, inklusive ändringskostnader och alla importkostnader. Frakt är fri på alla beställningar över 1 500 kr. På beställningar under 1 500kr tillkommer en avgift på 150 kr.

Ett kortköp kan nekas av flera orsaker. De vanligaste är att du inte tillräckligt med pengar på kortet eller att kortnumret eller månad/år är felaktigt inmatat. Din bank har restriktioner för vissa typer av köp. Om ditt kortköp inte gick igenom, testa en gång om en liten stund där du även kontrollerar att du matat in alla siffror korrekt. Om det inte fungerar då heller, kontakta din bank och uppge ditt transaktions-id.

I varukorgen kan du ange din presentkortskod. Du kan ange flera koder om du har flera presentkort. Om du inte använder hela beloppet sparas resten på presentkortet och du anger samma kod nästa gång du handlar.

Hör av dig till vår kundtjänst med koden och beloppet så hjälper vi dig snabbt.

Leverans och portokostnader

Från det att plagget är betalt, så tar det cirka 3-6 veckor till dess att den levereras till dig. Leveranstiden varierar lite beroende på aktuell ordernivå, materialval och i vissa fall om vi behöver återkomma till er om det är någon oklarhet vid er beställning. Om ni loggar in på The Fit och följer order under ”min orderhistorik” så kommer ordern att stå ”i produktion” till dess att den skickas. Då kommer ett kollinummer från DHL att fyllas i som ni själva kan spåra på www.dhl.se

Leveranstiden är normalt cirka 3-6 veckor. Observera dock att vi aldrig kan lämna en 100% garanti då flera faktorer ligger bortom vår kontroll, t.ex. fraktbolag, införsel, eller oförutsedda produktionsproblem. Om ni har ett viktigt datum att passa, kontakta gärna oss och informera om detta innan ni lägger er order, så kan vi informera våra skräddare om detta datum, och sätta hög prioritet på er order. Meddela gärna detta även om ert viktiga datum ligger längre fram i tiden än 3-6 veckor då det underlättar vår produktionsplanering.

Vi använder DHL som transportbolag när ditt plagg skickas från vår produktion till vår ateljé i Stockholm. Du kan därifrån följa din order till den adress du angett vid din beställning. Du kan via vår hemsida logga in och följa plaggets leverans med det spårningsnummer som finns angivet på din order. Spårningen gör du via www.dhl.se.

Du som kund kan, tillsammans med DHL, välja vilken dag och mellan vilka klockslag du vill ha din leverans. För att DHL ska kunna kontakta dig och boka tid för leverans rekommenderar vi att du lämnar ditt telefonnummer när du beställer från The Fit. Om du vet att ditt plagg är på väg och att du inte kommer vara hemma, kontakta gärna DHL.

Arbetsförhållanden och etik

Vi tillverkar våra skräddarsydda plagg i skrädderier i Vietnam. Vi har full inblick i och kontroll på arbetsförhållanden, löner, miljö etc. Följaktligen kan vi garantera att all produktion sker under goda och kontrollerade former.

Vi köper tyger från ledande leverantörer i Italien, England, Vietnam och Kina. Samtliga av våra leverantörer har undertecknat vår uppförandekod.

Reklamationer och returer

Oroa dig inte, The Fit erbjuder alla kunder en perfekt passforms-garanti. Läs mer under fliken Perfekt Passform - Garanti

Eftersom vi lägger till lite extra tyg under produktionen för att kompensera krympningen som uppstår under första tvätten, vill vi be dig att tvätta ditt plagg enligt tvättråden. Är detta din första beställning av ett plagg hos oss eller om du har ändrat måtten i din profil innan beställningen, vänligen skicka ett par bilder där du har plagget på dig (fram- och baksida samt i profil) till vår kundtjänst. Stå rakt med dina armar avslappnat längs med kroppen.

Det kan finnas rester av skäddarens krita eller i vissa fall rester från strykningen kvar på plagget. Vänligen tvätta plagget enligt tvättråden utan extra behandlingar. Skulle det fortfarande finnas fläckar kvar efter det, vänligen skicka en bild till vår kundtjänst så vi kan ta en närmare titt på detta.

Eftersom alla våra produkter sys upp efter beställning efter dina mått så kan dessa inte säljas till någon annan och dessa kan därav inte returneras.

Är det din första beställning inom respektive produktkategori (tex, byxor eller kavajer) kan du ta del av vår passformsgaranti. Vänligen skicka ett par bilder där du har plagget på dig (fram- och baksida samt i profil) till vår kundtjänst. Stå rakt med dina armar avslappnat längs med kroppen och skriv vad du inte är nöjd med så hjälper vi dig korrigera detta. Produkter som inte är måttbeställda, såsom accessoarer, får returneras eller bytas. Du behöver meddela oss inom 14 dagar efter att du har mottagit varan, du har sedan 14 dagar på dig att returnera varan och vi kommer återbetala pengarna på samma sätt som du betalade inom 14 dagar från det att du meddelat oss förutsatt att varan kommit tillbaka till oss. Returnerar du hela din order ersätter vi även kostnaden för frakten, men inte returfrakten då du själv står för den.

Skicka plagget oanvänt i sin originalförpackning till:

The Fit Sweden AB

Garvar Lundins Gränd 9

112 20 StockholmSweden

Du ansvarar för varan till dess att den kommer fram till oss. Order eller kundnummer måste framgå. Meddela även om du vill ha pengarna tillbaka eller byta till något annat.

Kundtjänst

Våra nuvarande priser möjliggörs bla genom att vi alltid strävar efter att hålla nere våra kostnader. Vi har därför valt att erbjuda enbart support via mail i dagsläget. Vi svarar garanterat på alla frågor inom 24 timmar på vardagar.

Org nr 559071-5289
Moms nr SE559071528901 Thefit.se 2017 Alla rättigheter reserverade.