This is demo store. No orders will be fulfilled.

Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller mellan dig som kund och The Fit när du köper varor via The Fits hemsida.

Beställning

Plaggen som visas är en visualisering, vilket innebär att den slutliga produkten kan skilja något i konstruktion och färg. Bilderna är inte en exakt färgreferens utan skall ses som vägledande då färgåtergivningen skiljer sig från skärm till skärm.

När du genomfört din beställning kommer du att få en orderbekräftelse per e-post. Din beställning är bindande. Efter slutförd beställning kan du själv följa din aktuella orderstatus. Denna information finner ni under ”Min orderhistorik” på www.thefit.se. Detta kräver att du är inloggad.

Priser

Priserna anges i SEK och inkluderar 25% moms. Det slutliga beloppet av ordern kommer att visas i varukorgen. Inga extra avgifter tillkommer vid leverans inom EU. För leverans utanför EU kan tull och andra avgifter tillkomma.

Betalningsvillkor

Betalning kan ske med Visa, MasterCard, American Express eller via PayPal. Genom Klarna kan betalning också ske med faktura alternativt delas upp. Läs mer om Faktura och alternativet Dela upp betalningen nedan.

FAKTURA

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får heller inte ha några betalningsanmärkningar. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. En fakturaavgift om 50 kr tillkommer. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 2 procent per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

DELA UPP BETALNINGEN

Via Klarna erbjuds du att, efter godkänd kreditprövning som sker efter du fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av Klarnas allmänna villkor.

KORTBETALNING

Med VISA eller Mastercard via betalväxeln DIBS som är PCI-DSS-certifierad. DIBS hanterar och skyddar all kortinformation som skickas krypterat med SSL-teknologi. Inga extra avgifter tillkommer.

Leverans

Normal leveranstid är cirka 3 – 6 veckor beroende på produkttyp. Leveranstiden beräknas utifrån orderingång. Vi följer produktionen, flygfrakterna och leveranserna noga och gör allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Leverans sker med DHL.

Frakt

The Fit erbjuder fri frakt på alla beställningar över 1 500 kr! På beställningar under 1 500kr, tillkommer en avgift på 150 kr. The Fit anlitar externa speditörer och efter att en vara har levererats till en speditör finns information om varans leverans på speditörens hemsida. För information om varans leverans krävs ett spårningsnummer. Er order ges ett spårningsnummer när varan sänds och finns att hitta om ni loggar in med ert konto hos The Fit och klickar på orderhistorik.

I situationer bortom The Fits kontroll, t ex då kunden inte finns tillgänglig på angiven leveransadress, fraktförseningar, mänskliga/mekaniska/tekniska fel, force majeure eller försenad tullhantering, kan inte The Fit hållas ansvarig och/eller ersättningsskyldig. The Fit är ej ansvarig för förseningar som ligger inom mottagarens kontroll. Exempel på detta är att mottagaren ej kan ta emot en leverans, att mottagarens lämnade leveransuppgifter är felaktiga eller att mottagaren ej kan eller är villig att samarbeta med aktuellt transportbolag eller lokala tullmyndigheter.

Ångerrätt

Följande gäller enligt 2 kap 5 § i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler: ”Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.” The Fits produkter tillhör denna kategori av varor och därmed har inte kunden någon ångerrätt vid köp av måttsydda produkter från The Fit.

Toleranser

The Fits skräddarsydda plagg sys alltid upp efter de mått du anger, så det är viktigt att du anger korrekta mått i din måttprofil. Om du väljer att sy upp ett plagg genom att använda dina kroppsmått kommer dessa att anpassas efter den modell (t ex slim, regular eller loose fit) som du väljer. Väljer du att sy upp ett plagg efter mått från ett plagg du redan har, sys plagget enligt dessa mått. Vi kan dock aldrig garantera att sömmarna eller designen exakt motsvarar ditt befintliga plagg. Vi accepterar generellt mindre avvikelser från de angivna måtten. Vi kan inte heller garantera att ett plagg i en standardstorlek kommer att ha en perfekt passform och det är därför vi alltid rekommenderar att använda dina personliga mått vid beställning.

Observera att vi dessutom justerar våra plagg vid produktionen och lägger till tyg för att kompensera för den möjliga krymp som kan uppstå under de första tvättarna. Hur mycket tyg som läggs till vid produktionen beror på det enskilda tyget och kan således skilja sig från plagg till plagg. Plagg tillverkade i tyg från olika tygrullar kan skilja sig något i färgnyans på grund av normala skillnader i färgningsprocessen. Skulle några andra problem uppstå, kontakta gärna oss så att vi kan hitta en lösning tillsammans.

Passformsgaranti

The Fit erbjuder en passformsgaranti, som innebär att du som kund har rätt till en justering eller om produktion av ett plagg vid din första beställning i en produktkategori, t ex en skjorta, inte fått efterfrågad passform utifrån dina personliga mått. Garantin gäller således första plagget ur varje produktkategori. Kräver plagget mindre ändringar för att passa erbjuder vi justering hos en lokal skräddare upp till nedan angivna belopp. I de fall The Fit anser att plagget inte kan justeras av en lokal skräddare syr vi upp ett nytt likadant plagg utan kostnad.

Vi har möjlighet att be dig om bilder när plagget sitter på din kropp, så att vi kan hjälpa dig med måtten. Garantin omfattar inte marginella justeringar inom våra toleranser eller om plagget motsvarar den beställda plaggmodellen, passformen eller designen. Garantin gäller ej plagg beställda i standardstorlek. Garantin gäller ej företagskunder/B2B. Om du önskar nyttja din passformsgaranti ska du kontakta The Fit så snart som möjligt.

Om du får besked om att justera hos en skräddare:

  • * Besök din lokala skräddare och få justeringarna utförda inom 20 dagar från det att du mottagit beskedet.
  • * Skicka in kvittot från din skräddare tillsammans med vilka ändringar som gjorts via e-post till info@thefit.se eller till adressen nedan.
  • * Ditt utlägg krediteras ditt konto hos The Fit

Beloppsgränser för justering hos skräddare:

Skjorta: 150 kr Piké: 150 kr Chinos: 200 kr Hel kostym: 500 kr Endast kavaj: 300 kr Endast byxor: 200 kr

Överstiger kostnaden för justeringen angivna summor så betalas återstående del av kunden.Om du får besked om att The Fit ska sy upp ett ersättningsplagg ska du skicka plagget till The Fit inom 5 dagar efter beslut till nedan angiven adress. (Fraktkostnad betalas av kunden. Vi ansvarar ej för försvunna försändelser.)

The Fit Sweden AB

Att: Adjustments

Garvar Lundins Gränd 9

112 20 StockholmSweden

Det är viktigt att du som kund uppdaterar din måttprofil med de mått vi föreslår, så att det nya plagget passar.

Skötselråd

När du har mottagit din måttsydda produkt kan det vara bra att hänga upp den på en galge så att eventuella veck och rynkor rätar på sig. Du kan också använda en sprayflaska med kallt vatten för att spraya plagget lätt, detta hjälper också till att räta på veck och rynkor. Det går att stryka produkten om den blir skrynklig efter användning, men tänk på att stryka på låg värme för att bibehålla kvaliteten i tyget. I övrigt rekommenderas kemtvätt om du får fläckar på din produkt eller om den känns solkig i största allmänhet. Vi rekommenderar också, om du har möjlighet till det, att du hänger ut och vädrar din produkt ett par gånger om året för att den ska bibehålla sin fräschör.

Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två månader anses alltid inom skälig tid. Handlaren måste bevisa i det fall felet inte varit ursprungligt de sex första månaderna, därefter är det konsumenten som måste bevisa att felet varit där från början eller beror på ett produktionsfel. Du måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt.

Om du som kund kan visa att produkten är felaktig, till exempel att måtten eller designen av det skräddarsydda plagget inte motsvarar din beställning, kommer vi att erbjuda dig en justering alternativt en ny, motsvarande produkt utan kostnad. Vi har alltid rätt att laga eller omleverera en vara utan att behöva motivera detta. Om The Fit behöver varan i retur kommer The Fit förse konsumenten med en retursedel och stå för returfrakten.

Service

Vi strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på våra produkter. Vi hanterar därför all kundservice via e-post (info@thefit.se) och svarar så snart vi har möjlighet. Vårt mål är dock att svara på all e-post inom 24 timmar på vardagar.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från The Fits sida, som gör att The Fit ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att The Fit befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Tvist

Eventuell tvist kan lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). Tvister kan också prövas av allmän domstol.

ARN: http://www.arn.se/

RN på andra språk: http://www.arn.se/other-languages/

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Ett köp från The Fit regleras via svensk lagstiftning. Tvist med The Fit, dess medarbetare, styrelsemedlemmar eller ägare, enskilt eller i grupp, skall avgöras av svensk domstol.

Ansvarsfrihet

Ansvaret för användning av en produkt från The Fit är användarens och ansvaret för förvaring av en produkt köpt från The Fit är förvararens. Vare sig The Fit eller dess medarbetare, styrelsemedlemmar eller ägare, enskilt eller i grupp, kan hållas ansvarig en eventuell skada, lidande eller liknande, som en produkt från The Fit orsakat, direkt eller indirekt, någon eller något.

Hantering av personuppgifter m.m.

The Fit behandlar dina personuppgifter konfidentiellt och används enbart för att kunna ge dig bästa tänkbara service. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med de gällande bestämmelserna i personuppgiftslagen (1998:204).

En cookie är en liten datafil som lagras av din webbläsare på din dator. Cookies tillåter oss att förbättra och skräddarsy din shoppingupplevelse, genom att t ex:

  • * Lagra innehållet i din kundvagn
  • * Styra språk- och landsinställningar
  • * Analysera besökarstatistik och beteende

Du kan ställa in din webbläsare så att den varnar varje gång en cookie skickas till dig eller så kan du välja att stänga av alla cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att få tillgång till de flesta funktionerna och tjänsterna på vår hemsida.

Org nr 559071-5289
Moms nr SE559071528901 Thefit.se 2017 Alla rättigheter reserverade.